Otomotiv sektöründe gelecek nereye evriliyor?

Bakanlar: “Avrupa’da Üretim Devam Edecek” Sözü Verdi

Birçok bakan, gönülden Avrupa’da üretildi sloganını ve ülkenin bu sektördeki ekonomik hakimiyetini sürdürme sözü verdi. Bu coşkunun ortasında, özellikle AB tarafından ek tarifelerin uygulanmasının ardından Çinli üreticilerin tutumlarından da anlaşılacağı üzere, Fransız sanayisinin başının üzerinde asılı duran tehditleri artık görmez olduk.

Ayrıca otomobil pazarında satışlar durgunluk yaşıyor, Avrupalı ​​üreticiler karamsar bakıyor, uzun süredir tüm faaliyeti yönlendiren şirketler distribütörlerde yok. Son olarak, otomobil açısından ekonomik ve mali ortam pek iç açıcı değil.

Otomobil İçin Gelecekte Neler Olacak?

Büyük şehirler artık arabaları istemiyor. Paris, şehir merkezinden bir semtten diğerine gitmek için arabaların geçmesine izin vermiyor. Tüketiciler yeni bir araba satın almak için ayırdıkları bütçeyi sürekli olarak azaltıyorlar.

Şirketler İçin Gelecek

Artan ekolojik yaptırımlar ve genel olarak vergiler, kurumsal filoların yeterince “yeşillendirilmemesi” nedeniyle mali ceza tehditleri arasında, havlu atıp kurumsal araç sektöründen vazgeçme kararı almaları çok olası. Sonuç onlar için trajik olacağı gibi, ekonomi ve çevre için de trajik olacaktır; zira Avrupa’daki araç filosunun (zaten çok eski) yaşlanması dramatik bir hal alacak ve şirket araçlarından mahrum kalan çalışanların daha kirletici ama daha ucuz olan kullanılmış araçlarla kendilerini donatmaktan başka çareleri olmayacağı için önemli bir çevresel yüke yol açacaktır.

Yapılan tüm araştırmalar Avrupalıların araçlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğunu ve onlarsız kalmak istemediklerini ortaya koyuyor. Ayrıca Avrupa genelinde uygulanan plana rağmen, meşhur araç paylaşımının Covid-19’un sona ermesinden bu yana serbest düşüşte olduğunu da belirtmeliyiz. Aynı zamanda elektrikli otomobil alım teşvik programları otomobile mutlu günler vadetmiyor.

Sürdürülebilir Gelecek İçin Yol Haritası

Tüm AB üye ülkelerinde Ulusal Düşük Karbon Emisyon Stratejisi toplu taşıma ve demiryollarıyla seyahati kapsamakta, otomobilleri kapsam dışı bırakmaktadır. Bilim insanları anlamlı bir şekilde, “30 kişilik bir otobüs, yoldaki araba sayısının çok daha az olması anlamına geliyor” diyor.

Otomobilin (hatta elektrikli olanların) sürdürülebilir geleceği, üretim tesislerinin geleceği ve resmi dağıtım ağlarının geleceği nasıl olacak?

Related Posts

Haziran ayı konut fiyatları duyuruldu

Merkez Bankası verilerine göre Konut Fiyat Endeksi (KFE) haziran ayında yıllık bazda yüzde 32,8 artarken, reel olarak yüzde 1,7 düşüş kaydetti.

CHP Niğde Milletvekili Gürer: Son 7 yılda tekstil sektöründe 298 şirket konkordato ilan etti!

“2025 yılı için öngörülen kayıp 1 milyar doları bulacak”

Siyanür havuzu tepkisi: Topraklarımıza göz dikiyorlar!

Bölgede yaklaşık 45 yıldır faaliyet gösteren kurşun-çinko-bakır madeni tesisinin atık depolama kapasitesinin artırılması ve ikinci bir siyanür havuzu yapılması planlanıyor. Yeni havuzların, 11 köyün piknik alanı olarak kullandığı meralara inşa …

Muhittin Böcek hibe etti: Kilosunu 700 bin liradan satıyorlar

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin tarımsal üretimi çeşitlendirmek ve kırsalda kalkınmayı desteklemek amacıyla başlattığı projede önemli bir aşamaya geçildi. MUHİTTİN BÖCEK HİBE ETTİ Başkan Muhittin Böcek’in “Yerelden Kalkınma” vizyonu doğrultusunda …

Borsa İstanbul’un en değerli şirketi oldu!

2025’in ilk altı ayında Borsa İstanbul’da en yüksek piyasa değerine sahip şirketler sıralamasında dikkat çekici bir değişim yaşandı. ASELSAN, yılın başından bu yana yüzde 108 oranında değer kazanarak 687,6 milyar liraya ulaştı ve listenin zirvesine …

TÜİK açıkladı: İnşaat maliyet endeksi mayısta arttı

TÜİK açıkladı: İnşaat maliyet endeksi mayısta arttı