Sosyal Medya Dolandırıcılığına Karşı Bilinçlendirme Kampanyaları Yükselişte
Sosyal medya üzerinde yayılan sahte çekiliş bağlantılarından, kötü niyetli akıllı kontratlara kadar uzanan siber dolandırıcılık olayları her geçen yıl daha karmaşık bir hal alıyor. 2024 yılında bu tür dolandırıcılıklardan kaynaklanan zararlar, 2020’den bu yana yıllık yüzde 24 artışla 9,9 milyar dolara ulaştı.
Bu ayın teması ise oyunlaştırılmış eğitim materyalleri, topluluk hikayeleri ve yüksek etkileşimli sosyal medya kampanyalarıyla farkındalık oluşturmayı hedefliyor. “Anti-scam hub” adı verilen etkileşimli içeriklerle donatılmış özel bir mikro site oluşturulacak ve toplulukların farkındalığı artırılacak.
“Smarter glasses” adlı sosyal medya kampanyalarının yanı sıra, dolandırıcılık türleri ve korunma yolları hakkında içerikler ve mini oyunlar da paylaşılacak. Farkındalığı artırmayı amaçlayan bu çalışmalara Bitget, güvenlik alanında öncü firmalarla iş birlikleri yaparak destek sağlayacak.
Bitget CEO’su Gracy Chen konuyla ilgili şunları söyledi: “Dolandırıcılık yöntemleri değişiyor, biz de buna karşı önlemlerimizi güçlendiriyoruz. Artık güvenlik sadece teknik bir konu değil, herkesin sorumluğunda. Anti-Scam Month, kullanıcıları bilinçli hale getirerek güvenlik alanında farkındalık oluşturmayı amaçlıyor.”
Geçen yıl Vietnam’da yapılan bir araştırma, sosyal kampanyaların ve deepfake içeriklerin kripto suçlarının yüzde 70’inden sorumlu olabileceğini ortaya koydu. Bitget ise bu yıl daha geniş kapsamlı bir farkındalık oluşturmayı hedefliyor. Haziran ayında 2025 Anti-Scam Raporu’nu yayınlayacak olan Bitget, dolandırıcılık trendleri ve saldırı vektörleri hakkında detaylı bilgi paylaşacak.