Otomotiv sektöründe gelecek nereye evriliyor?

Bakanlar: “Avrupa’da Üretim Devam Edecek” Sözü Verdi

Birçok bakan, gönülden Avrupa’da üretildi sloganını ve ülkenin bu sektördeki ekonomik hakimiyetini sürdürme sözü verdi. Bu coşkunun ortasında, özellikle AB tarafından ek tarifelerin uygulanmasının ardından Çinli üreticilerin tutumlarından da anlaşılacağı üzere, Fransız sanayisinin başının üzerinde asılı duran tehditleri artık görmez olduk.

Ayrıca otomobil pazarında satışlar durgunluk yaşıyor, Avrupalı ​​üreticiler karamsar bakıyor, uzun süredir tüm faaliyeti yönlendiren şirketler distribütörlerde yok. Son olarak, otomobil açısından ekonomik ve mali ortam pek iç açıcı değil.

Otomobil İçin Gelecekte Neler Olacak?

Büyük şehirler artık arabaları istemiyor. Paris, şehir merkezinden bir semtten diğerine gitmek için arabaların geçmesine izin vermiyor. Tüketiciler yeni bir araba satın almak için ayırdıkları bütçeyi sürekli olarak azaltıyorlar.

Şirketler İçin Gelecek

Artan ekolojik yaptırımlar ve genel olarak vergiler, kurumsal filoların yeterince “yeşillendirilmemesi” nedeniyle mali ceza tehditleri arasında, havlu atıp kurumsal araç sektöründen vazgeçme kararı almaları çok olası. Sonuç onlar için trajik olacağı gibi, ekonomi ve çevre için de trajik olacaktır; zira Avrupa’daki araç filosunun (zaten çok eski) yaşlanması dramatik bir hal alacak ve şirket araçlarından mahrum kalan çalışanların daha kirletici ama daha ucuz olan kullanılmış araçlarla kendilerini donatmaktan başka çareleri olmayacağı için önemli bir çevresel yüke yol açacaktır.

Yapılan tüm araştırmalar Avrupalıların araçlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğunu ve onlarsız kalmak istemediklerini ortaya koyuyor. Ayrıca Avrupa genelinde uygulanan plana rağmen, meşhur araç paylaşımının Covid-19’un sona ermesinden bu yana serbest düşüşte olduğunu da belirtmeliyiz. Aynı zamanda elektrikli otomobil alım teşvik programları otomobile mutlu günler vadetmiyor.

Sürdürülebilir Gelecek İçin Yol Haritası

Tüm AB üye ülkelerinde Ulusal Düşük Karbon Emisyon Stratejisi toplu taşıma ve demiryollarıyla seyahati kapsamakta, otomobilleri kapsam dışı bırakmaktadır. Bilim insanları anlamlı bir şekilde, “30 kişilik bir otobüs, yoldaki araba sayısının çok daha az olması anlamına geliyor” diyor.

Otomobilin (hatta elektrikli olanların) sürdürülebilir geleceği, üretim tesislerinin geleceği ve resmi dağıtım ağlarının geleceği nasıl olacak?

Related Posts

Araç sahiplerine 31 Temmuz uyarısı: Geciken her ay daha fazlasını ödeyecek

2025 yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin ikinci taksit ödemeleri 1 Temmuz itibarıyla başladı. Yasal sürede ödenmeyen vergilere gecikme faizi uygulanacağından, araç sahiplerinin 31 Temmuz’a kadar yükümlülüklerini yerine getirmesi büyük önem taşıyor.

500 bin kişiyi işe alacaklar: En düşük maaş 61 bin TL

Nüfusu yaşlanan Avrupa, iş gücü sıkıntısı yaşarken, aşırı sağcı İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, iki yıllık süreçte yasal göçmen çalışanı ülkeye alacak bir adım attı. Buna göre, İtalya, 2026-2028 yılları arasında Avrupa Birliği (AB) dışındaki …

Kritik hafta: Altın için perşembe alarmı!

Ekonomist Doç. Dr. Filiz Eryılmaz, Ekol TV’de Oylum Talu’nun sunduğu programa konuk olarak, altın fiyatlarındaki son gelişmeleri değerlendirdi. Jeopolitik risklerin azalması, ABD-Çin ticaret geriliminin yumuşaması ve Fed’in faiz indirimine dair …

Merakla bekleniyordu: Hükümetin kamu işçileri için ikinci zam teklifi açıklandı

Kamu işçilerini ilgilendiren ikinci zam teklifi açıklandı. Hükümet, 600 bin kamu işçisini ilgilendiren toplu sözleşme görüşmelerinde ikinci zam teklifini açıkladı. 2025’in ilk 6 ayı için yüzde 17, ikinci 6 ayı için yüzde 10 zam önerildi. 2026 yılı teklifinde ise değişiklik yapılmadı: İlk 6 ay yüzde 7, ikinci 6 ay yüzde 5 oldu.

Türkiye ‘pilot turistler’in tatil rotası oldu

Avrupa’dan sportif uçaklarıyla uçuş gerçekleştirerek farklı kentlerde geziler yapan pilot turistler, turlarına Türkiye’yi de eklemeye başladı. Tatil rotaları arasına Türkiye’yi de alan pilot turistler, her kente sportif uçaklarıyla gidip, buralarda tekne turu, dalış ve kanyon gezisi gibi aktivitilere katılıyor.

CHP’li Bakırlıoğlu’ndan Erdoğan’a ekonomi tepkisi: ‘Yetki verildi etki ne oldu?’

CHP Manisa Milletvekili Vehbi Bakırlıoğlu Meclis’te yaptığı konuşmada Türk Lirası’ndaki değer kaybına dikkat çekti. Ekonomik yönetimi sert sözlerle eleştiren Bakırlıoğlu, halkın alım gücünün giderek eridiğini vurguladı.